Jednou darmo, pokud se o vás nemluví, jako kdybyste neexistovaly. Sejde z očí, sejde z mysli. Reklama prodává. Ne, nedělám si seznam populárních sloganů. Jen jsem si napsal, co mi první napadlo, když jsem si vzpomněl na PR články. Tedy na články, které mají za úkol vylepšovat vztah veřejnosti k firmě. PíáR.
Máte pěkný web, plný zajímavých informací a nikdo na něj nechodí? Asi o něm lidé nevědí. Možná ani Google o něm neví. Nebo ví, ale nemá důvod ho posunout na vyšší pozice ve vyhledávání. Co s tím?
No když o vás (v dobrém) nechtějí psát jiní, musíte s tím začít sami. Přesvědčit majitele webů, aby o vás zveřejnili článek nebo alespoň se o vás zmínili a napsali link na váš web. Většinou to není problém, mnoho webů vzniklo právě proto, aby se takto jejich majitelé živili. Ale pokud máte na starosti ve firmě i něco jiného, kdo udělá toto vše za vás a pro vás?
Například my. Nebo jiná PR agentura. Máme kontakty na provozovatele webů, ale zejména na agentury, které dokáží zautomatizovat a zefektivnit nejen výběr webů, zveřejňování článků, ale i fakturaci. Asi nejznámější možností hromadné zprávy PR článků je web placla.cz. Existují i jiné weby, ale ty mají zanedbatelné podíly na trhu jako českém, tak slovenském. Rozhýbat stojaté vody se snaží nový web linketica.com.
Zajímavá je tím, že nikde nevidíte minimální cenu za článek. Inzerent si zadá poptávku, určí klíčová slova, vy nabídnete web a cenu, za kterou text napíšete a zveřejníte. A nikdo blogera nehoní, že to musí stihnout za tři dny byť na cestách nebo v horečce. Co je užitečná novinka, blogerovi přijde mail, že v systému přibyly nové poptávky a měl by se rozhodnout, zda je akceptuje.
Jako inzerent, který chce propagovat svou firmu, stránky či službu, nemáte šanci oslovit všechny relevantní blogery a dohodnout s nimi podmínky spolupráce trvá dlouhou dobu. A ani všichni blogeři nejsou v každé podobné službě placených článků. Když potřebujete rozšířit povědomí o vašem webu, nyní máte k dispozici o jednu novou službu navíc.