Začátkem léta jsem si koupil motorku. Nic velkého, ačkoli mám na to papíry, jen už jsem dlouho nejezdil. Takový šikovný stroj, co se mi snadno ovládá, všude mě doveze a jeho provoz nebude drahý. Jenže dřív, než jsem mašinu dovezl domů, jsem musel řešit otázku, kde ji budu parkovat. Takže jsem krátce před tím koupil ve městě garáž. Byla levná, ale jsem musel vyřešit klasický problém těchto garáží: garážová vrata.
Jedná se o starší stavby, na které se železné brány vyráběly tam, kde se dalo. O jejich kvalitě a zejména bezpečnosti si dnes nemůžeme dělat iluze. Pokud chci mít svou motorku v bezpečí, musím si být jistý, že brána odolá nejen počasí, ale i nenechavcům. Vybíral jsem z výrobců, kteří dodávají průmyslová garážová vrata, tedy mají zkušenosti s náročným nasazením a tedy brána bude odolná a trvanlivá.
Nabídka garážových vrat je pestrá, mnohé i dobře vypadají. Dvoukřídlé garážová vrata jsou klasika, takovou jsem ale nechtěl, takže jsem ji z nabídky vyloučil. Příliš mi připomíná starou bránu a problémy jejího otevírání v případě velkého sněhu v zimě, kdybych tam chtěl parkovat auto. Takže na konečné rozhodnutí mi zůstalo vybrat, zda se mi líbí víc rolovací garážová vrata, nebo se mi budou lépe ovládat sekční garážová vrata. Když jsem se podíval i na okolní garáže, na kterých majitelé již brány vyměnili, dospěl jsem k názoru, že pro tyto garáže jsou nejlepší sekční garážová vrata a vybíral jsem pak mezi nimi.
Výběrem typu brány to samozřejmě neskončilo. Zůstalo mi zvolit materiál a dekor. Nechtěl jsem, aby nová brána do garáže příliš „svítila“ do očí kolemjdoucích. Tak je šedé barvy, jako většina ostatních bran. Nyní je moje nová motorka v bezpečí garáže za kvalitní branou a já můžu každý den odpoledne si vyrazit na krátký výlet do okolí, k vodě, na zmrzlinu nebo na nákup do nedalekého města. Prakticky kamkoliv, abych měl důvod sednout na mašinu a opustit město.